Op naar de watervallen van de Plitvicemeren

12 mei 2018 - Plitvica Jezera, Kroatië

Zelden zo'n mooie watervallen gezien! We hebben al best veel spraakmakende watervallen gezien, o.a. de Niagara watervallen en de watervallen van Iguazu in Brazilië. Maar dit is zo'n mooie natuurplek, je kunt hier uren wandelen door de prachtige natuur. Jij zou hier ook van genieten Cor! Het is alleen erg toeristisch. Toen het busje, dat ons van de camping naar de meren bracht ons om  10.30 uur afzette was het prachtig weer en dan is alles helemaal geweldig natuurlijk. Rond 13.00 uur ging het onweren en een beetje regenen. We hebben een stukje met de boot gevaren en daarna gewandeld in de prachtige natuur. Rond 15.30 uur (dachten we) zou het busje ons weer ophalen, bleek dat we dat verkeerd begrepen hadden. Er werd 5.30 uur gezegd en wij hadden daar 15.30 uur van gemaakt. Toen hebben we maar een taxi besteld, ja zoiets hoort ook bij de vakantie. Momenteel regent het hier, maar dat is ook wel lekker knus in de camper.

Ik probeer van iedere camping de prijzen te noteren, altijd makkelijk. Deze camping is een camping van de gemeente en heet Borje, hij is 24 uur per dag bewaakt en kost € 22,-- per nacht, het sanitair is heel mooi en schoon. Er zijn ruime plaatsen en je mag gaan staan waar je wil. Prima camping dus.

Morgen gaan we naar Trogir, richting Split. Kijken hoe het daar is.....