Vrijdag 11 mei, op weg naar de Plitvice meren

11 mei 2018 - Vrelo Koreničko, Kroatië

Vanmorgen om 9.00 uur in de stromende regen vertrokken vanaf de camping. Mooie dag om te reizen. Op een smalle binnenweg rijden we tegen de spiegel van een busje aan en onze buitenspiegel eraf! Gelukkig is het glas niet kapot en kan Michel de spiegel repareren.

Nadat we bij de Lidl zijn geweest, worden we tegengehouden door de politie. Er ligt een vrachtwagen in de sloot, na een minuut of 10 worden we omgeleid. Het is goed geregeld daar in Slovenië.

Bij de Sloveense/Kroatische grens moeten we ons paspoort 2 keer laten zien. de douaniers van de betreffende landen zitten naast elkaar! We besluiten niet naar Zagreb te gaan, het weer is slecht en we hebben gisteren pas een mooie stad bezocht. Na een tijd over haarspeld wegen te hebben gereden, zoeken we de snelweg weer op. We komen veel ingestorte- en half afgebouwde huizen tegen.  De snelwegen zijn hier prachtig. Het is momenteel maar 16 graden, gisteren was het nog 25 graden. Rond 15.30 uur komen we aan bij Camping Borje, Peter en Corry zijn hier al geweest en inderdaad een prachtige camping. Morgenvroeg gaan we met een busje naar de watervallen, dus dat is ook weer mooi geregeld.

Totaal hebben we nu ca. 1500 km gereden.