Woensdag 13 juni, nog steeds in Italië

13 juni 2018 - Caselette, Italië

We zitten nu in Caselette, een dorpje in de buurt van Turijn.

Maar eerst moet ik nog even wat vertellen over ons afscheidsetentje bij Bas en Domenica in Semproniano. Zoals ik al eerder zei, kookt Domencia 2 keer per week voor haar gasten een Italiaanse maaltijd. Het was erg gezellig. Over het algemeen zijn het vooral nederlanders die dit plekje ontdekt hebben. Ik wist niet dat er zoveel campinggasten waren. Maar de camping is ook zo uitgestrekt dat je de meeste campers- en caravans gewoon niet ziet. Het was echt zoals je soms op tv ziet, hele lange tafels met wijn en lekker eten. Eerlijk gezegd was de maaltijd vrij eenvoudig, maar de gezelligheid vind ik belangrijker. Wij hebben gisteren afscheid genomen van deze heerlijke plek, waar hertjes gewoon langs de camper lopen. Ook vosjes moeten er zijn, maar die heb ik jammer genoeg niet gezien.

Gisteren moesten we ruim 350 km rijden, zoveel is dat nou ook niet, maar omdat we op zo’n afgelegen plek zaten, moesten we eerst 1,5 uur op landweggetjes rijden die door de bergen kronkelden vol met haarspeldbochten. Michel draait er zijn hand niet meer voor om.

Rond een uur of drie waren we bijna bij de camping, maar toen reden we verkeerd, weer een berg op en af en dus weer een half uur verder. Maar uiteindelijk waren we op de stadscamping in het stadje Rapallo. We wilden hier vandaag ook blijven en het stadje bezichtigen. Maar het ging vannacht zo hard regenen en de vooruitzichten voor vandaag waren ook alleen maar nat! Dus vanmorgen bij het ontbijt besloten om toch maar weer een paar honderd kilometer te gaan rijden. Ik moest eerst nog m’n haar wassen - een grote puinhoop dat haar van mij - maar goed, ik douchen en doordat de regen alles glibberig had gemaakt, viel ik natuurlijk ook nog. Een blauwe bil tot gevolg, maar het had erger gekund.

Vandaag op weg naar Lyon, met een tussenstop iets voorbij Turijn, ongeveer 250 km rijden. Rond 14.00 uur kwamen we op de camping, ook hier had het heel hard geregend en de grond was erg zacht en nat. Dus bij het op de plaats zetten van de camper reden we ons helemaal vast!. De campingbaas had gelukkig een tractor en heeft ons eruit getrokken, leed is weer geleden.

Morgen gaan we verder naar een camping in de buurt van Lyon en willen we daar nog een paar dagen blijven.

1. L. Van Meer:
    13 juni 2018
    Je haar blijft een probleem en nu nog een blauwe bil ja echt afzien.
  2. Marian:
    13 juni 2018
    Gelukkig kent niemand die rare mevrouw uit Nederland hier....😂😂