16 juni, Frankrijk en Luxemburg

16 juni 2018 - Heiderscheid, Luxemburg

Een paar dagen niet meer geschreven, merk aan mezelf dat ik zachtjesaan toch naar huis ga verlangen....

14 juni zijn we op camping Torino Millpark in Caselette rond half 9 vertrokken. We hebben hier niet veel gedaan en hadden die avond ervoor lekker een pizza laten bezorgen. Onderweg zagen we zon, zee en zelfs besneeuwde bergen.  Toen we de Frejustunnel aan de Italiaanse kant binnenreden was het prachtig weer en toen we er na - 10 km - weer uitreden was het helemaal bewolkt. Trouwens een duur grapje om door die tunnel te rijden, € 60,-- "mijnheer den dokter" !

We hadden gekozen voor een nieuwe camping in Creches-sur-saome, aan de rivier, vlakbij Macon. Hier hebben we 2 nachten gestaan en wederom een lekker rustig dagje gehad, want ik wilde mijn (dikke) boek uitlezen. Verder hebben we nog fanatiek aan rummy gedaan, helaas sta ik op verlies. In het internetgebouw zagen we een merelnestje met jonge merels. Deze camping is nu erg rustig omdat het geen seizoen is natuurlijk en het is een ideale plaats als tussenstop naar het zuiden. Rond 18.00 uur hebben we de fiets gepakt en zijn naar het stadje gefietst voor een terrasje en daarna lekker gegeten in een restaurantje dat door een Frans echtpaar gerund werd.

Vandaag 16 juni (mijn zusje wordt vandaag 65 jaar, daarom weet ik het zo goed) zijn we al om half 8 vertrokken omdat we 500 km wilden rijden, Het ging voorspoedig, allemaal snelweg en rond 13.30 uur kwamen we aan op een camping in Heiderscheid in Luxemburg. Dit weekend wordt hier een festival gehouden en het is hier dan ook erg druk. We willen hier in principe tot donderdag blijven en dan hoeven we nog maar 285 km om naar huis te komen.

1. L. Van Meer:
    16 juni 2018
    Bedankt voor al je verslagen. Goede reis naar huis. Groet ook aan michel
  2. Marian:
    16 juni 2018
    Dankjewel Leo voor het volgen van mijn kletspraat. Jullie zullen over een paar weken ook weer richting Drunen gaan vlgs mij. Nog een paar mooie weken daar en de groeten aan Wil.🙋
  3. Willie van Vuuren:
    16 juni 2018
    Gezellig allemaal Marian. Hier ook heerlijk weer. Net terug van het strand / chiringuito El Portet. De kids zijn weer naar huis en maandag komen de zusjes. Zal jullie Willie ‘n appje sturen. Nog fijne dagen in Luxemburg en goede reis naar Nederland. Gr. ook aan Michel van Sip en mij.
  4. Marian:
    16 juni 2018
    Leuk, zijn Edwin en Eva met de kleine Linde geweest? Veel plezier met de zusjes. Groetjes ook aan Sip van Michel en mij.
    Tot ziens in Drunen🙋
  5. D. Ruisbroek:
    17 juni 2018
    Hoi Michel en Marian. Bedankt voor de leuke verslagen. Wij zijn op dit moment in Cervia. Wij wensen je nog leuke dagen en een goede thuisreis. Groetjes Doortje en Louis.
  6. Marian:
    17 juni 2018
    Ha Doortje en Louis, leuk dat jullie mijn verslagen ook lezen. Mooie streek waar julie nu zijn. Waren we 2 jaar terug ook. Fijne vakantie, geniet nog maar lekker.😎