7 juni, Pompeii

7 juni 2018 - Pompeii, Italië

Eergisteren hebben we in Castelcevita de grotten bezocht. Na een wandeling in de hitte!! berg op en berg af kwamen we bij de grotten Het was de moeite waard. De grotten zijn vele miljoenen jaren geleden ontstaan en we hebben de stalactieten- en mieten weer bekeken,. We kregen een privé rondleiding, al was hij wel in het Italiaans. Het was zeker 25 jaar geleden dat we in een grot waren geweest, dus dat vonden we wel interessant.

Gisteren zijn we niet in Sorento aangekomen maar in Pompeii, je weet wel die stad die in 79 na Christus bedolven werd door een uitbarsting van de vulkaan Vesuvius en waar 16.000 mensen onder lava en as bedolven werden. Eigenlijk wilden we vanmorgen de opgraving bekijken en vanmiddag naar Napels. Maar we hebben gistermiddag al een deel van de opgraving gezien en omdat Napels toch nog een klein uur met de trein is het dan wel een beetje teveel van het goede. We hebben geen spijt gehad om deze stad te zien, maar hij viel ons toch wel wat tegen. Ze zeggen altijd eerst Napels zien, dan sterven, nou dat vonden we wel een beetje teveel van het goede. We vonden het een vieze stad, met overal rommel, lawaai - iedereen toetert er op los - het stonk en het was ook erg heet. We hebben het eens mooi aan zitten kijken met een kopje koffie en daarna nog lekker geluncht. Toen zijn we terug gegaan naar de camping. Nu weten we het zeker, voorlopig echt geen steden meer....

Morgen gaan we naar een hele rustige camping in Tocane, die door Nederlanders wordt gerund. Benieuwd!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne Janssen:
    7 juni 2018
    Hebben jullie in Napels ook de straat gezien, waar ze kerststallen maken en verkopen, het hele jaar door?
  2. L. Van Meer:
    7 juni 2018
    Jullie zijn nog te jong en vitaal om te sterven. Genieten!!
  3. Marian:
    7 juni 2018
    Inderdaad Leo, we gaan nog ff door als het kan!! 😉
    Marianne, ik heb het inderdaad gelezen van die kerststallen. We hebben heel veel madonna's gezien, want ze zijn erg katholiek daar, maar die straat van de kerststallen hebben we gemist helaas.😣
  4. Ria:
    7 juni 2018
    Hoi Marian idd wij vonden het ook tegenvallen. Precies zoals je zegt: niets bijzonders, alleen de baai was de moeite waard.
    Dus er is nog niets verandert sinds wij er zijn geweest😂
  5. Marian:
    7 juni 2018
    Ja Ria, we hebben echt wel mooiere steden gezien. Maar goed deze kunnen we weer afstrepen, hoef ik niet meer persé naar toe....☺