13 mei Naar Trogir

13 mei 2018 - Trogir, Kroatië

Rond 9.00 uur vanmorgen zijn we vertrokken richting Spilt, we gaan naar Kamp Seget in Trogir. Wat is Kroatie mooi....Erg groen, veel bossen, nu is het natuurlijk voorjaar dus alles is nog lekker fris. Zoals gezegd zijn we hier een jaar of 15 geleden ook geweest, maar dat was in de bouwvak en ik kan me alleen nog herinneren dat het erg heet was. Nu is het weer perfect, rond de 24 graden met een lekker zonnetje, wat wil je nog meer. Onderweg kwamen we een grote watervlakte tegen waar bomen in "groeien". Waarschijnlijk een oppervlakte met bomen die geregeld onder water staat. Het lijkt wel op de Drunense Duinen, maar dan water ipv zand. De binnenwegen zijn prachtig en op de snelweg rijdt je bijna alleen, zo rustig.

We staan op een prachtig plekje pal aan zee. Hier willen we een paar dagen blijven. Vanmiddag hebben we al lekker in zee gezwommen, het water was heerlijk. Zojuist terug van een hapje eten aan het strand, prachtig uitzicht met die ondergaande zon. Morgen gaan we met de boot naar het oude centrum, benieuwd wat dat ons gaat brengen.