14 mei Op naar de oude stad Trogir

14 mei 2018 - Trogir, Kroatië

Vanmorgen wat aangeklooid op de camping. Eerst lekker buiten gegeten - blijf ik het mooiste moment van de dag vinden - daarna begon het weer te betrekken en ging het een beetje regenen. Gelijk koelde het ook af.

Vanmiddag zijn we met de boot (is hier een soort bus) naar het oude centrum gegaan. De oude stad van Trogir (10.000 inwoners) is fraai gelegen op een klein eiland tussen het vasteland en het eiland Ciovo. Aan beide kanten is hij door een brug verbonden. In 1997 werd het historisch centrum tot UNESCO Werelderfgoed uitgeroepen.

Het is werkelijk een prachtig stadje met een mooie kathedraal de Sv.Lovre, gebouwd in 1240. We hebben wat rondgestruind en de gezellige straatjes verkend, met natuurlijk op z'n tijd een terrasje. Na ca. 1,5 uur hadden we het wel gezien en zijn toen met ons bootje weer terug naar de camping gegaan. De temperatuur is minder als gisteren en het was te koud om buiten te eten. Dus we besluiten om morgen toch maar weer verder te gaan. De volgende stop is Dubrovnik.