Vrijdag 1 juni, Parga

1 juni 2018 - Párga, Griekenland

Gisteren zijn we vertrokken uit Rizia, camping Corali, een geweldig mooi stekje aan de zee. Wat zal ik dit plekje missen. s-Morgens wakker worden van de kabbelende golven, met abrikozen en bananenbomen. De citroenbomen zaten vol citroenen. We mochten er  zoveel plukken als we wilden. Catharine - de eigenaresse - had speciaal voor ons lekker gekookt, heel gastvrij allemaal. Maar we genoten vooral van de rust. De laatste dag kwamen er nog een paar campers bij, in het begin stonden we alleen. Het klinkt allemaal wel erg overdreven als ik het eens nalees, maar toch ervaar ik het zo.

Na het ontbijt zijn we gisteren op pad gegaan naar de volgende camping, dat was maar een uurtje rijden, dus rond 11.00 uur waren we weer op onze volgende plek. Deze camping was weer heel anders, erg toeristisch,  hij ligt dan ook pal aan de stad Parga, Nadat we ons geïnstalleerd hadden gingen we de boel verkennen en boodschappen doen. De camping ligt pal aan het strand, maar ik moet er niet aan denken om in deze hitte op het strand te zijn. Die tijd hebben we gehad. We zitten zo ie zo niet in de zon, dus erg bruin zullen we niet worden.....We hebben even gekeken hoe laat de taxiboot gaat die ons naar de stad zal brengen. Volgens het bordje ieder half uur, maar dat zijn Griekse tijden werd ons al gezegd. Nu dat weten we ondertussen. De bakker op de vorige camping zou om 8.30 uur komen, nou dan komt ie gewoon om 10.00 uur, maar hij komt wel! Dus we gaan het zien. Verder hebben we gisteren weer fanatiek rummy gespeeld. We hebben nu allebei een keer gewonnen, dus we zijn even sterk. Maar nu sta ik voor haha, het gaat met de wekker, dus geen gesjoemel. Gisteren een flinke onweersbui gehad, alles weer heerlijk opgefrist. De vliegen en soms ook muggen zijn lastig hier, ja een kleinigheidje hou je toch. We blijven tot een uur of drie op de camping, daarna gaan we met de taxiboot naar de stad. De stad is vlakbij, alleen er zit een grote berg tussen, waar we gisteren wel met de auto overheen zijn gekomen, maar waar je niet als voetganger overheen kan. Ben benieuwd wat ik nog herken. We zijn hier een jaar of 8 geleden al eens een weekje in een hotel geweest en ik weet nog een lekker restaurant "Bachos" geloof ik, waar we veel naar toe gingen en waar wij natuurlijk nu ook gaan eten. Dus wordt vervolgd......