29 mei Rizia, een mooi plekje aan de Ionische zee.....

29 mei 2018 - Rízia, Griekenland

Gisteren zijn we vertrokken uit Nidri, pas rond het middaguur. Michel moest namelijk eerst nog een klusje doen bij Paul (doet ie zelf hoor want hij vindt dat leuk!) Omdat het gisteren een nationale feestdag was, althans in Lefkas, waren helaas de supermarkten dicht. Eigenlijk hadden we boodschappen moeten doen, want we willen een paar dagen gezond eten, is ECHT nodig, we groeien dicht op deze manier! Het is hier momenteel bloedheet, maar met airco in de auto merk je daar niet veel van gelukkig. We zijn binnendoor gereden en de oleander staat overal in bloei. Griekenland is een prachtig land, met leuke, gezellige dorpjes waar de mensen s-morgens hun bakje koffie op het terras drinken. Dit is geloof ik mijn 4e of 5e keer dat ik in Griekenland ben, Michel was hier nog vaker. Het is nu weer een hele andere beleving met de camper, de andere keren waren we met de boot. Ik besef dat wij "bofkonten" zijn omdat we dit kunnen doen. We genieten dan ook erg van deze vakantie.

Zaterdag varen we over met de boot naar Italië en deze week zijn we dus nog in Griekenland. Michel had een kleine camping gevonden aan de kust, ik laat het meestal aan hem over, dan komt het wel goed. Nu dacht ik wel, als dat maar goed komt, geen bordje van camping of zo en hele kleine weggetjes. Maar ja hoor, helemaal onder aan de berg, een leuke kleine - Griekse - camping, waar gisteren nog wel grieken waren, maar wij vandaag bijna heel de camping voor ons alleen hebben. Prachtig plekje pal aan zee. s'-Morgens voor het ontbijt zwemmen we al in het lekkere water. Van de eigenaren van onze camping kregen we vanmorgen gratis zomaar 4 verse eitjes, de mensen zijn erg vriendelijk. Morgen blijven we nog hier en donderdag gaan we naar Parga, dat  is hier vlakbij, een leuk stadje, waar we al vaker zijn geweest. Maar eerst lekker relaxen op ons privéstrand. Die afwisseling maakt onze reis zo leuk......