27 mei, Nidri bij Paul en Ria

27 mei 2018 - Nidri, Griekenland

Vrijdag 25 mei zijn wij rond het middaguur aangekomen bij Paul en Ria. In eerste instantie onze camper langs de kant van de weg neergezet, wat eigenlijk niet mocht en waar we ook geen stroom hadden. Het was trouwens ook nog eens bloedheet! Gelukkig kent Paul hier een aantal mensen en konden we de camper ongeveer 300 meter verder zetten op een parkeerplaats van een hotel. We mochten ook gebruik maken van de douche en toiletten en we hadden stroom. Het hotel heeft een prachtig zwembad, een leuk terras en de eigenaars zijn super aardige mensen. Echt vakantie dus! Na bijgepraat te hebben trokken we naar het zwembad, want het is echt te heet om iets te doen. s-Avonds hebben we met 4 zeilvrienden van Paul en Ria heerlijk in "ons hotel" gegeten. Aardige mensen die allemaal een zeilhart hebben. De volgende dag op de boot van een lekker ontbijt genoten. Er zitten hier veel Nederlanders en die kennen elkaar uiteraard. Dus de een na de ander kwam ff een bakkie doen. Er is totaal geen wind, dus er kan ook niet gezeild worden. Er kwam een monteur om nieuwe toiletpotten op de boot te monteren, dus Paul en Michel ook natuurlijk, want die vind dat allemaal reuze interessant, moesten op de boot blijven. Ria en ik trokken weer naar het zwembad, lekker op z'n tijd in het water en met een drankje en een boek kwamen wij onze tijd wel door.

s-Avonds weer bij onze gastheer- en vrouw gegeten, want dat is toch wel het minste dat je kunt doen als je op hun parkeerplaats mag staan....s-Avonds voetbal op tv en daar kwamen een hoop mensen op af en zo krijg je ook leuke gesprekken met mensen uit andere landen. Maar in de rust zijn wij mooi vertrokken, die wedstrijd kon ons niet zo bekoren. Het is hier trouwens een uur later als in Nederland.

De volgende dag, vandaag dus is het zondag en worden we gewekt met een hoop kerkelijk gezang dat doorklinkt in de bergen, leuke manier om wakker te worden. Na onze douche hadden we een probleem......we konden de camper niet meer in, de deur zat op slot! Wat nu, geen sleutel natuurlijk, goede raad is duur,! Gelukkig stond er een raampje open en dmv "een kontje" van Michel, ben ik (in badjas) door het raampje geklommen om de deur open te doen. Dat zal een mooi gezicht geweest zijn, ik hoop dat het niemand gezien heeft!  Maar zo kun je ook zien dat je makkelijk in kunt breken in een camper of caravan. Dit is onze laatste dag hier, Vanmiddag weer naar het zwembad en in de namiddag ga ik met Ria het dorp in om wat te winkelen, de mannen sluiten later aan en we sluiten deze gezellige, warme  dagen af met een hapje en een drankje. Morgen gaan we richting Parga.