3 juni, naar Italië

3 juni 2018 - Specchiolla, Italië

Nog even een update van Parga. Rond half 4 waren we met de taxiboot in het centrum. Er was niet veel veranderd sinds de vorige keer dat we in deze stad waren. Het is een gezellig, toeristisch stadje, maar dat zijn bijna alle steden die wij bezoeken. Na wat gewinkeld te hebben, nog ff een hoed en een blouse gescoord, lekker een bakkie gedaan op het terras en een beetje rondgekeken. De gekleurde huizen van deze stad zijn tegen een berg gebouwd en dat ziet er heel vriendelijk en vrolijk uit. In deze tijd zie je veel mensen van onze leeftijd, de zogenaamde  "profiteurs". Goed wij horen hier ook voortaan bij, het is niet anders. Wij hebben ons er bij neergelegd en we vinden dit een heerlijke fase van ons leven. Geen stress, weinig (geld) zorgen en als wij gezond mogen blijven, mag deze tijd nog heeeeel lang doorgaan. Rond etenstjd naar restaurant Bachos gegaan. De man (met de staart) de baas van het spul, had zijn staart eraf geknipt, maar voor de rest was hij nog gewoon de griek van vroeger, een echte macho dus! We hebben er weer heerlijk gegeten en de maaltijd afgesloten met een groot glas ouzo van het huis.

De volgende dag, gisteren, zijn we na het ontbijt vertrokken. Om 12.00 uur ging de ferry, maar we moesten om 10.00 uur inchecken. Wat een Griekse chaos weer! Er stond helemaal niet aangegeven hoe je er moest komen en na een hoop op en neer gerij hadden we het eindelijk gevonden. Niemand spreekt daar Engels, maar op een gegeven moment wisten we dat Michel met de camper om moest rijden en ik met paspoort en ticket door het havenkantoor moest gaan. Er was bijna niemand en met nog 2 vrouwen hebben we daar zeker een half uur moeten wachten, Het enige wat we van de baliemedewerkster (die dus echt alleen maar Grieks spreekt) er uit kregen was politica....Maar goed uiteindelijk was alles geregeld en konden we aan boord. We hebben 7 uur gevaren van Igoumenitsa naar Brindisi in Italië, nou daar moest geld bij. Ik geloof 8 vrachtwagens, 4 personenauto's en 1 camper - wij dus, waarschijnlijk kunnen er wel 50 vrachtwagens en 200 personenauto's op. Wij kwamen om 18.00 uur Italiaanse tijd in Italië aan. Na een uurtje kwamen we op de camping aan, Pineta al Mare in Specchiolla, die bijna vol was. Weekend, dus vol Italiaanse gezinnen, wat kunnen die mensen een lawaai maken! We hebben lekker gegeten op de camping en de volgende dag, vandaag dus blijven we nog hier. Vanmorgen bezoek gehad van Nederlanders die inspecteur voor ACSI zijn. ACSI is een organisatie die kijkt of de camping voldoet aan de eisen om in hun campingboek te  mogen staan. Hier hebben we wel het e.e.a. van opgestoken.

1. Marian Ravesteijn:
    3 juni 2018
    Het gaat jullie goed. Echt leuk om je dagbelevenissen te lezen. Wij worden fan !!
    Ga er ook maar mee door als je weer thuis bent straks. Wij hebben vanmiddag het walking diner vd harmonie gedaan. Lekker gegeten in la Cantina, het Lokaal en Arcade. was echt leuk waren met Mike en Rob. Heb het reis volg adres doorgegeven. Ook nog aan andere mensen die wel eigenlijk helemaal niet kennen ( grapje).
  2. Marian:
    3 juni 2018
    Leuk dat jullie ons volgen en ook andere mensen😉. Gezellig dat walking diner, ik had erover gelezen. Je moet zoveel mogelijk genieten, doen jullie goed!👍