17 mei, op naar Albanië via Montenegro

17 mei 2018 - Shkodër, Albanië

De dag begint fris, dus dat wordt binnen ontbijten. Daarna eerst naar de supermarkt en tanken, want we moeten de kuna's opmaken. We nemen de eerste de beste supermarkt(je), maar de parkeerplaats is te klein we kunnen hier niet parkeren. De mensen zijn heel erg behulpzaam en ze proberen je overal mee te helpen. Een man wijst ons de weg naar een andere supermarkt waar we wel kunnen parkeren en met het tanken erbij zijn de kuna's mooi op. Ondertussen is het lekker zonnig geworden.

We komen bij de grens van Montenegro en er wordt streng gecontroleerd, alle papieren worden uitgebreid gecheckt. Ook Montenegro is een mooi land, al zie ik veel projecten die nooit zijn afgebouwd. We zien ezeltjes zomaar langs de weg lopen, er loopt een kudde schapen zijn eigen weg te zoeken, zullen ze vast vaker doen.....

Het was de bedoeling om in Ulqin in Montenegro te overnachten, maar ik had van een Duitse mevrouw op de camping gehoord dat er een hele mooie camping in Albanië was, die echt de moeite waard was, dus op naar Albanië.

Maar wat een ellende.....Er werd aan de weg gewerkt! Wij dachten daar wel even langs te kunnen en we reden vol hollandse overmoed met de stroom mee, we reden ons helemaal vast! Deze weg was echt niet op onze camper berekend en we moesten keren. Een wegwerker hielp ons en na een hoop heen en weer gesteek waren we gedraaid. Ondertussen nog een tik tegen de buitenspiegel en hup spiegel weer kapot, maar Michel heeft ondertussen ervaring met kapotte spiegels en gelukkig kon hij hem weer repareren. Toen moesten we langs een smalle, slechte bochtige weg met veel kuilen en met de nodige tegenliggers. Dat was geen pretje, vooral omdat ze in Albanië niet zo nauw met de verkeersregels zijn.

Toen kwamen we eindelijk bij onze camping: Lake Shkodra Resort, aan een mooi meer. Wat een geweldige camping, voor € 16,-- per dag, incl. stroom en WiFi. Prachtige plekken en een fijn restaurant, met vriendelijk personeel en echt goedkoop!! We komen net terug van een heerlijk diner met drank, voor, hoofd- en nagerecht incl. koffie voor € 22,-- voor 2 personen. Leuke jonge mensen die je van alles over hun land willen vertellen. We hebben nog niet heel veel gezien van dit land, maar tot dusver is het een prachtig vakantieland, ik had er een heel ander beeld van. Morgen blijven we nog lekker hier. Er moet nodig een wasje gedraaid worden en ons huisje heeft ook wel een schoonmaakbeurt verdient!

1. Marianne Janssen:
    17 mei 2018
    Weer een dag vol belevenissen
  2. Miranda Georg Sterre & Oma::
    18 mei 2018
    Geniet ze verder, dat moet geen probleem zijn!!!
  3. Ad Ven van de:
    19 mei 2018
    erge mooie foto's geniet er van
    groetjes van ons