Woensdag 9 mei naar Slovenië

9 mei 2018 - Ljubljana, Slovenië

Vanmorgen hebben we eerst lekker in het zonnetje - zelf afgebakken broodjes uit onze eigen oven, zijn toch lekkerder dan uit het winkeltje - ontbeten. Het was een prima camping, met vriendelijk personeel, lekkere douches, ruime plaatsen. De naam is Caravaning park Augsburg, Bella Augusta, prijs € 22,-- p.nacht

Er was wat filevorming bij München, maar daar waren we vrij vlot doorheen. We kwamen langs het stadion van Bayern München, waar Paul, Cor en Michel 2 jaar terug naar een voetbalwedstrijd geweest zijn.

Onderweg langs de supermarkt en tanken. Scheelt trouwens wel in prijs (ja wij als echte Hollanders letten op de kleintjes) 😉. Langs de grote weg kost de diesel € 1,46 en in een dorp maar € 1,19. Toch de moeite om ff van de weg af te gaan. De reis gaat verder vlot en na een paar keer stoppen voor koffie en wat eten, zijn we rond 15.30 uur bij de Slovenische grens, waar we een vignet kopen. Ook voor Oostenrijk heb je een vignet nodig, maar ja je hoeft dan ook geen tol te betalen. Oostenrijk blijft een prachtig land, dat in deze tijd er lekker fris en groen uitziet. Het weer is nog steeds goed, maar dat gaat de komende dagen wat minder worden geloof ik.

Rond 16.30 komen we aan op de camping van Ljubljana, de hoofdstad van Slovenië.