Donderdag 10 mei, bezoek aan de stad Ljubljana

10 mei 2018 - Ljubljana, Slovenië

Nadat we gisteren aangekomen waren in Ljubljana (blijf het moeilijke naam vinden om uit te spreken) hebben we even de camping bekeken. Wederom een mooie, grote camping en de enige camping nabij de stad. We kunnen bij de camping op de bus stappen en de bus brengt ons naar het centrum, ideaal dus. De camping heet Ljubljana resort camping en de prijzen zijn € 22,75 per nacht. Hier is al ACSI korting van 5% en extra 10% af omdat ze het restaurant aan het verbouwen zijn. Niet echt goedkoop dus. Daarna hebben we de schotelbraai tevoorschijn gehaald en lekker wat kip met verse groente gemaakt. Bakje sla en een wijntje en we hadden weer heerlijk gegeten.

Vanmorgen zijn we rond 10.00 uur op de bus gestapt en binnen 10 minuten waren we in het centrum. Prachtige stad, met een heel mooi park Tivoli heet het. Mooie oude gebouwen en musea, Jeroen je hebt niet te veel gezegd!  De mensen zijn vriendelijk en de stad is heel schoon. We zijn er al eerder geweest, maar dat was midden in het hoogseizoen en dan is het eigenlijk te warm om een stad te bezoeken, dus het kwam me niet bekend voor. We zijn naar boven naar Het Grad van Ljubljana (een kasteel) geklommen. Zo kan je heel de stad overzien. Met het kabelbaantje terug. Wat gegeten en een markt bezocht en toen vonden we het wel weer mooi geweest. Dus met de bus terug, wel een halte te vroeg uitgestapt, maar zo kwamen we toch aan onze "meters". Bij thuiskomst begon het een beetje te regenen, maar de temperatuur is rond de 25 graden. Lekker de luifel uitgedraaid, zo konden we toch nog lekker buiten zitten.

Morgen gaan we naar Kroatië, de Plitvice meren, benieuwd......