16 mei, Dubrovnik

16 mei 2018 - Dubrovnik, Kroatië

Vandaag gaan we naar de oude stad Dubrovnik. Gelukkig is het weer beter. We gaan om 10.30 uur met de Catamaran naar de stad. Het is toch nog wel een kwartier varen en de zee was behoorlijk wild. De Catamaran zet ons midden in de stad af en wij wanen ons even in Venetië, dat is overdreven, maar een klein beetje heeft het er wel van weg. Ondertussen is het stralend weer geworden, prima weer om een stad te bezoeken. Het is uiteraard erg toeristisch. Maar eerlijk is eerlijk, het is een prachtige stad. Je kan de stadsmuur beklimmen en rond de stad lopen over de muur, maar dat kost € 20,-- p.p. vinden wij belachelijk, dus dat doen deze Nederlanders mooi niet. Verder zijn er de gebruikelijke kathedralen, kerken, etc. maar wij hebben in ons leven al zoveel van deze gebouwen gezien.... Een kerk hebben we bezocht en voor de rest geloven we het wel. We hebben wel de op een na oudste apotheek van de wereld bezocht, mooi al die oude flessen en potten. Lekker de sfeer proeven en op een terrasje een kopje koffie en een drankje, we hebben ons prima vermaakt. Om 14.30 uur gaan we weer met de Catamaran terug naar de camping. Onze Nederlandse "vrienden" zaten ook weer op de boot. Mooi om elkaar bij te praten wat we allemaal gezien hebben en waar we nog graag naar toe willen. Op de camping in een heerlijk zonnetje, tijd voor een boek en een potje rummikub, helaas voor Michel, tot nog toe de grote verliezer.

We zijn wel een beetje klaar met het stedenbezoek. Voorlopig geen steden meer, alleen Tirana in Albanië willen we nog bezoeken. We hebben nu meer behoefte aan een mooi stukje natuur. Morgen gaan we weer een stukje verder, op naar Montenegro en in het weekend hopen we Peter en Corry te ontmoeten aan het Ohridmeer in Albanië.

1. Marianne Janssen:
    16 mei 2018
    Je vertelt leuk😄
  2. D. Ruisbroek:
    17 mei 2018
    Hoi Marian en Michel. Blij dat jullie Plitvice meren (wij hadden dezelfde camping) en Dubrovnik leuk vonden. Ik ben zeer benieuwd hoe het meer van Ohrid is. Heb gegoogeld. Lijkt me prachtig. Heel veel plezier. Groetjes aan Corrie en Peter.
  3. Ria:
    17 mei 2018
    Ik heb alles gelezen en foto’s bekeken. Wat een leuk avontuur en genieten ervan, maar dat doen jullie wel zo te zien😂 ik ben benieuwd naar je volgende verhaal
  4. Marian:
    17 mei 2018
    Wat leuk mensen dat jullie ons volgen, we hebben een hele leuke vakantie!