15 mei naar Dubrovnik

16 mei 2018 - Dubrovnik, Kroatië

Vanmorgen vertrokken van camping Kamp Seget in Trogir, deze camping kost € 28,-- per dag. Eerst tanken en boodschappen, deze keer bij Kaufhaus. Daarna een stuk binnendoor, maar dat was geen succes. De weg was erg hobbelig en onze tafel rammelde irritant, maar door de tafel naar beneden te doen (dat hoort ook onder het rijden) was dat weer opgelost. Weer wat geleerd! Verder over de snelweg, waar dus bijna niemand rijdt. Als deze wegen er ook in Nederland lagen, reed ik met plezier overal naar toe!

Vandaag dus naar Dubrovnik, dat aan de voet van de 412 m hoge berg Srdj ligt. Wat uiterlijk en sfeer betreft kan de stad Venetië naar de kroon steken, zoals Dubrovnik op handelsgebied trouwens ook eeuwenlang heeft gedaan.

Het weer is niet zo mooi, het is maar rond de 17 graden. Onderweg zien we veel bossen, kleine vervallen dorpjes en een eenzaam kerkje in the midle of nowhere. We passeren de grens met Bosnië, uiteraard paspoortcontrole en omdat we Nederlanders zijn haha, mochten we meteen door.....Ik had een heel ander beeld van Bosnië, armoe, alles kapot, Echt niet dus, we reden langs de kust en het ene hotel was nog mooier dan het andere. Nou hebben we natuurlijk maar een klein stukje van Bosnië gezien, want na een klein halfuurtje gingen we de grens naar Kroatië weer over. Het zal in het binnenland best anders zijn geweest.

De Camping ligt aan de weg, maar wij vinden een plaatsje achterin lekker rustig. Onze camping heet camping Kate en kost € 17,-- per nacht. Wij staan dit keer tussen de Nederlanders, ook leuk voor een keertje. Maar een man is nogal van de gezelligheid, zingt ook bij een koor, daar zal het wel aan liggen.... Michel is niet zo gecharmeerd van zijn geklets, dus we nemen een boot later om naar de stad te gaan. Is overigens goed geregeld, morgen gaan we vanaf onze berg (wel 185 treden) naar beneden om op de boot te stappen die ons naar het centrum zal brengen. s'Avonds nog een stuk gelopen, beetje vermoeiend want we konden de trap niet meer vinden van onze camping. Gelukkig net voor donker thuis! We slapen hier als rozen, veel regen in de nacht, hopelijk morgen beter weer.

1. Marianne Janssen:
    16 mei 2018
    Leuk om te lezen Marianne.
    Jammer dat het regent. Vandaag hier dus ook af en toe